تحقیق

مطالب دیگر:
📜پاورپوینت بررسی معماری طراحی آمفی تئاتر و مرکز فرهنگی CorpArtes📜پاورپوینت تحلیل معماری کتابخانه بخش علوم و فناوری دانشگاه شین جیانگ📜پاورپوینت زمین شناسی مهندسی کانی شناسی📜پاورپوینت بررسی معماری کاخ گارنیه در پاریس📜پاورپوینت بررسی معماری موزه ارتباطات (اداره پست تهران)📜پاورپوینت سنگ های آذرین و سنگ های دگرگونی📜پاورپوینت زمین شناسی مهندسی هوا زدگی سنگ ها ، تشکیل خاک بر جا📜پاورپوینت بررسی معماری معبد چیچن ایتزا مایا📜پاورپوینت بررسی معماری سالن کنسرت Elbphilharmoni آلمان📜پاورپوینت زمین شناسی مهندسی سنگ های رسوبی📜پاورپوینت بررسی معماری هتل مورفئوس📜پاورپوینت بررسی معماری طراحی پارکینگی در شهر میامی📜پاورپوینت بررسی معماری حمام سلطان امیر احمد کاشان📜پاورپوینت بررسی معماری عمارت مسعودیه تهران📜پاورپوینت بررسی معماری عمارت شمس العماره📜پاورپوینت بررسی معماری خانه بروجردی ها📜 پاورپوینت زمین شناسی مهندسی ساختمان های زمین شناسی📜دانلود پاورپوینت خوانایی📜پاورپوینت بررسی معماری خانه عباسیان📜پاورپوینت بررسی معماری مسجد آبی استانبول
تحقیق|35022944|fnw
هم اکنون فایل با مشخصه ی تحقیق وارد وب شده اید برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.دانلود با موضوع عشق و عفت، در قالب word و در 18 صفحه، قابل ویرایش. بخشی از متن : ویل دورانت می‏گوید: «در سرتاسر زندگی انسان،به اجماع همه،عشق از هر چیز جالب توجه‏تر است وتعجب اینجاست که فقط عده کمی درباره ریشه و گسترش آن بحث کرده‏اند.در هرزبانی دریایی

دانلود با موضوع عشق و عفت،در قالب word و در 18 صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن :ویل دورانت می‏گوید: «در سرتاسر زندگی انسان،به اجماع همه،عشق از هر چیز جالب توجه‏تر است وتعجب اینجاست که فقط عده کمی درباره ریشه و گسترش آن بحث کرده‏اند.در هرزبانی دریایی از کتب و مقالات،تقریبا از قلم هر نویسنده‏ای درباره عشق پیدا شده‏است و چه حماسه‏ها و درامها و چه اشعار شور انگیز که درباره آن به وجود آمده‏است،و با اینهمه چه ناچیز است ات علمی محض درباره این امر عجیب واصل طبیعی آن و علل تکامل و گسترش شگفت انگیز آن،از آمیزش ساده‏پروتوزوئا تا فداکاری دانته و خلسات پتراک و وفاداری هلوئیز به آبلارد.» (1) ما در صفحات قبل گفتیم آنچه مجموعا از گفته‏های علمای قدیم و جدید درباره‏ریشه و هدف عشق و یگانگی یا دو گانگی آن با میل جنسی استنباط می‏شود سه نظریه‏است،و گفتیم عشق،هم در غرب و هم در شرق از شهوت تفکیک شده و امر قابل ستایش و تقدیسی شناخته شده است،ولی این ستایش و تقدیس آن طور که مااستنباط کرده‏ایم از دو جنبه مختلف بوده است که قبلا توضیح داده شد. مطلب عمده در اینجا رابطه عشق و عفت است.باید ببینیم این استعداد عالی وطبیعی در چه زمینه و شرایطی بهتر شکوفان می‏گردد؟آیا آنجا که یک سلسله مقررات‏اخلاقی به نام عفت و تقوا بر روح مرد و زن حکومت می‏کند و زن به عنوان چیزی‏گرانبها دور از دسترس مرد است این استعداد بهتر به فعلیت می‏رسد یا آنجا که‏احساس منعی به نام عفت و تقوا در روح آنها حکومت نمی‏کند و اساسا چنین مقرراتی‏وجود ندارد و زن در نهایت ابتذال در اختیار مرد است؟اتفاقا مساله‏ای که غیر قابل‏انکار است این است که محیطهای به اصطلاح آزاد مانع پیدایش عشقهای سوزان وعمیق است.در این گونه محیطها که زن به حال ابتذال در آمده است فقط زمینه برای‏پیدایش هوسهای آنی و موقتی و هر جایی و هرزه شدن قلبها فراهم است. اینچنین محیطها محیط شهوت و هوس است نه محیط عشق به مفهومی که‏فیلسوفان و جامعه شناسان آن را محترم می‏شناسند یعنی آن چیزی که با فداکاری واز خود گذشتگی و سوز و گداز توام است،هشیار کننده است،قوای نفسانی را در یک‏نقطه متمرکز می‏کند،قوه خیال را پر و بال می‏دهد و معشوق را آنچنانکه می‏خواهد درذهن خود رسم می‏کند نه آنچنانکه هست،خلاق و آفریننده نبوغها و هنرها و ابتکارهاو افکار عالی است. ....